x تبلیغات
خبر

بررسی افزونه ی مخفی کردن ورد پرس wp-hide

 

بدون تردید ورد پرس از محبوب ترین سیستم ها برای مدیریت محتوا است. که در سال های اخیر رشد و پیشرفت همه جانبه ای داشته است و هر سال نسبت به سال قبل آپدیت می شود. نتایج سئو حاکی از آن است که کلمه ی ورد پرس بیش از حدود 40 میلیون بار در ماه جست و جو شده است. در واقع حدود بیش از 25 درصد وب سایت های جهان با ورد پرس کار می کنند. بررسی ها نشان داده است که بیشتر هکر ها برای دسترسی به اطلاعات در سیستم ورد پرس از  حفره های امنیتی در قالب ها و افزونه ها یا نبود گواهی نامه های امنیتی مانند اس اس ال استفاده می کنند. به عبارتی 90 درصد هک های موفق سیستم ورد پرس از این طریق است. ما در این مطلب افزونه ای را معرفی می کنیم تا بتوانید چنین خلاهایی را پر کنید و از اطلاعات خود و کاربران وب سایت خود محافظت نمائید.

افزونه ی مخفی کردن ورد پرس  wp-hide یا  WP Hide & security Enhancer

افزونه ی WP Hide & security Enhancer  این امکان را برای مدیران سایت فراهم می کند که هویت  CMC خود را پنهان نمایند. این افزونه تمام اثر انگشت و رد پاهای ورد پرس مانند url  های موجود در سورس، پوسته ها، افزونه ها، فایل های اصلی افزونه ی ورد پرس، آدرس ورود  به سیستم و... را پنهان می کند. با این عمل هویت ورد پرسی سایت شما به صورت کامل مخفی می شود  و از سیستم خود در برابر حملات ربات های اتوماتیک که نقاط ضعف و باگ های شما را شناسایی می کنند محافظت می نمائید. اگر  فایل های خود را مخفی کنید دیگر کسی آنها را نبیند چه طور می تواند آنها را هک می کندو به عبارتی اگر کسی نتواند هویت اصلی یک نرم افزار را  بشناسد و جوانب مختلف آن را درک کند چه طور می تواند آن را هک کند.

 هکر ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی یک سیستم از ربات ها و سیستم های اتوماتیک استفاده می کنند اما شما با فعال کردن این افزونه می توانید از عملکرد سیستم ها و  ربات های هوشمند جلوگیری کنید. زیرا افزونه ی مخفی کردن ورد پرس  wp-hide یا  WP Hide & security Enhancer  با مخفی کردن هویت  CMC مانع از شناسایی اطلاعات شما می شود.

آموزش بکاپ گیری از هاست در دایرکت ادمین

بکاپ گرفتن از هر اطلاعاتی، کار مهم و ضروری است. با بکاپ گرفتن شما آن اطلاعات را برای همیشه در اختیار خواهید داشت؛ بکاپ گیری از هاست نیز یکی از کار هایی است که هر شرکت هاستینگی آن را انجام می دهد اما شما نیز برای اطمینان بیشتر باید از سرویس میزبان یا هاست خود بکاپ داشته باشید.

آموزش بکاپ گیری از هاست

بکاپ گیری از هاست کار بسیار راحتی است و فقط باید مراحل زیر را طی نمایید.

برای شروع، باید به دایرکت ادمین بروید؛ سپس در Control Panel دایرکت ادمین به روی سربرگ Advanced Features (خصوصیات پیشرفته) بروید و بر روی Create/Restore Backups (ایجاد یا بازیابی پشتیبان گیری) کلیک کنید.

صفحه ای به روی شما باز خواهد شد که مربوط به موارد مورد نظر شما برای بکاپ گرفتن است؛ چهار بخش Databases، FTP، ایمیل و اطلاعات وبسایت برای بکاپ گیری در دسترس خواهند بود که می توانید تیک آن ها را فعال نمایید.

اگر قصد دارید از تمامی این چهار بخش بکاپ یا نسخه پشتیبان داشته باشید، می توانید تیک همه موارد را بزنید تا تمامی تیک ها فعال شوند؛ بعد از انتخاب موارد، کمی به پایین بیایید و Create Backup (ایجاد پشتیبان گیری) را بزنید.

بعد از کلیک، کادر سبز رنگی مقابل شما به نمایش در می آید که حاوی پیامی با مضمون آغاز پشتیبان گیری است؛ زمانی که کار به اتمام رسید، پیام موفقیت آمیزی برای شما می آید که نشان دهنده پایان کار بکاپ گیری است.

زمان بکاپ گرفتن برای تمامی افراد یکسان نیست زیرا برخی افراد اطلاعات بیشتری در هاست خود دارند و برای بکاپ گرفتن از آن باید زمان بیشتری را منتظر بمانند.

چند دقیقه بعد از انجام کار های بالا صبر کنید؛ در کنار صفحه شماره ای را می بینید که نشان می دهد پیام جدیدی دارید. برای رفتن به پیام، اول بر روی شماره کلیک کنید و سپس Massages (پیام ها ) را بزنید.

صفحه ای به نمایش در می آید که نوشته شده استYour backups are now ready (پشتیبان گیری شما الان آماده است)؛ این پیام به معنی انجام شدن فرایند بکاپ گیری است.

بازیابی نسخه پشتیبان

بد نیست که در مقاله آموزش بکاپ گیری از هاست به شما راه بازیابی نسخه پشتیبان یا همان Backup recovery را آموزش بدهیم؛ مراحل زیر را طی کنید.

باز هم به مانند بکاپ گیری از هاست، باید به Contorl Panel در دایرکت ادمین بروید و Create/Restore Backups را بزنید؛ به صفحه سایت بکاپ وارد شوید و بر روی بازگرداندن نسخه پشتیبان یا همان Restore Backup کلیک کنید.

صفحه ای به روی شما باز می شود که در آن باید مانند قبل، تیک بخش های مورد نظرتان را بزنید؛ بعد از انتخاب بخش های مورد نظر، بر روی Restore کلیک کنید تا بازیابی نسخه پشتیبان یا همان ریکاوری بکاپ انجام شود.

آموزش بکاپ گیری از هاست در دایرکت ادمین در همین لحظه به پایان می رسد و شما می توانید از این به بعد بسیار راحت از هاست خود بکاپ بگیرید.

 

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد